Cases
Vi samarbejder med en bred række af kunder og løser opgaver, der spænder vidt i omfang og kompleksitet. Dyk ned i vores cases, og få et indblik i, hvad vi kan.

Strømlinet og specificeret design
WTT ønskede at formidle mange informationer i deres tekniske specifikationer med grafer, tal og 3D-billeder. Med et simpelt, gennemtænkt grafisk design strømlinede og simplificerede vi det hele, så det blev let afkodeligt, let læseligt og med et professionelt udtryk. Vi implementerede WTTs farver og logo på en minimalistisk måde, så det ikke tog for meget fokus for indholdet men samtidig skabte øjeblikkeligt brandgenkendelse og -sammenhæng for modtageren af en af deres technical specifications.
Flere steder tilføjede vi korte, indledende tekster, der tog læseren i hånden, så det blev helt tydeligt, hvad det pågældende handlede om. Vi skrev og opsatte også en side med information om WTT.
Det hele blev opsat og tilpasset, så de selv fremover kunne varetage ændringer og tilpasninger.



Pufin–ID har udviklet et produkt, der kan gøre en kæmpe forskel i verden. Men samtidig er det virkelig vanskeligt at forstå, hvad produktet er, og hvorfor det er helt unikt. Kort fortalt har de udviklet en løsning, der kan vise om et produkt er ægte eller en kopivare. Løsningen består både af et fysisk element og en app. Vi har hjulpet dem med at gøre det komplicerede enkelt - hele vejen rundt; casehistorier, LinkedIn opslag, vidensartikler og manuskripter.
Casehistorier, Linkedin og artikler
Casehistorier
Casehistorier er gode, fordi de gør det abstrakte konkret. I en casehistorie kan du enkelt og ligefremt formidle, hvordan dit produkt er blevet brugt, og hvilken værdi det har for brugeren. Vi har hjulpet PUFIN–ID dels med at omskrive casehistorier med henblik på at gøre dem simplere og lettere at forstå. Dels har vi hjulpet dem med at skrive nye.
Varetagelse af Linkedin
PUFIN–ID havde et klart mål om at bruge deres LinkedIn-profil aktivt, målrettet og strategisk. Men realiteten var, at det var vanskeligt at få prioriteret indsatsen i hverdagen. Samtidig var der behov for at løfte fortællingerne fra at være reaktion-opslag (Vi har lige oplevet sådan og sådan), til at opslagene blev udvalgt, så de passede med de mål, Pufin–ID har for deres LinkedIn. Vi har udarbejdet en strategi med konkrete mål til deres LinkedIn. Derefter har vi udviklet forskellige formater/typer af opslag, som kunne bane vejen mod målet. Vi lavede en contentplan, skrev opslag og postede dem på ugentlig basis.

Vidensartikler
Vidensartikler er et god værktøj til at vise de mere tekniske og ‘tunge’ sider af et produkt. Her behøver du ikke have en klar hovedperson (case), som fortæller om, hvorfor produktet har værdi. Her er særlige features eller teknologiske aspekter i fokus. Vi har hjulpet PUFIN–ID med at omskrive flere vidensartikler, så de fik en argumenterende struktur, og så budskabet blev tydeligt.

Pressemedelelse for Musikalsk Fortælling om Kim Larsen
Lasse Helvig fylder koncerthuse landet over, når han tager på Danmarks Turné med sine Musikalsk Fortælling om Kim Larsen. I forbindelse med turneen i 2024 ønskede Lasse en øget presseindsats. Vi skrev en pressemeddelelse målrettet lokalavisers ‘kultur/event’ sektioner, som vi sendte til lokalaviser i de områder, han skulle optræde. Vores indsats sikrede Lasse omtale i mere end 20 lokalaviser under sin turné.
En særlig god historie
Overskuddet fra hans første koncert i 2024 blev doneret til en lokal forening i Ringe, hvor Lasse selv bor. Det er naturligvis en rigtig god historie, som vi hjalp Lasse med at få i flere medier på Fyn. Baseret på et interview med Lasse samt formanden for foreningen i Ringe, skrev vi pressemeddelelse som en fuldendt artikel, der var klar til publicering. Herefter varetog vi kontakten med medierne. Pressemeddelelsen blev til en stor artikel i Fyens Stifttidende, MidtFyns Posten, Fyns Amts Avis samt udgivet online.


Når en virksomhed skal pitche eller præsentere sin virksomhed for en potentiel investor, kunde eller anden interessent, er der ofte meget på spil. Derfor er det vigtigt at pitch decket er skarpt, at budskabet er let at afkode, og at præsentationen afspejler virksomhedens brandidentitet. Det gode pitch deck handler altså om meget mere end blot at formidle informationer til en modtager.
Vi har den fornøjelse at lave en workshop på PreFlight Odense, som er et tilbud til startups gennem Erhvervshus Fyn. I to timer veksler vi mellem at undervise i konkrete redskaber, virksomhederne kan bruge, når de skal lave deres pitch decks eller præsentationer, og øvelser, hvor de skal bruge redskaberne. Alle øvelser afsluttes med feedback og samtale om de valg, de har truffet i øvelsen.

Workshop i mundtlige præsentationer

Grafisk opsætning af portfolio til Dragsted Partners
Kan I trylle nogle lidt tunge jura-dokumenter om til en lookbook med et eksklusivt look? Sådan lød spørgsmålet, da vi talte med en partner hos Dragsted Partners. De skulle i gang med en proces, hvor de skulle håndtere salget af varemærker og domæner i forbindelse med salget af flere virksomheder.
Svaret fra os var lige til: "Selvfølgelig kan vi det."
Indledningsvist var det væsentligt for os at have styr på, hvem de potentielle købere var, både ift til den visuelle stil og ordlyden. Derefter var fokus på at gøre informationerne, så overskuelige som muligt for læseren. Resultatet blev en digital portfolio i et minimalistisk design, der både med tekst og opsætning tager læserne i hånden og guider dem.
.png)

